Bu albümü neden sevdim?
Albümün tanıtım metninde yer alan bir cümleden dolayı; "Doğaçlama, kuşların şarkı söylemesi gibidir, hiçbiri aynı sesi asla tam olarak tekrarlamaz".
Bu yıl 60 yaşına basan Danimarkalı alto saksofoncu Christina von Bülow babadan cazcı. Caz gitaristi Fritz von Bülow'ın kızı. Türkiye'de bu müzisyeni ne yeterince tanıyoruz, ne de izledik.
Günün albümüne aldığımız "On the Brink of a Lovely Song" 2018 yılı albümü. von Bülow tam bir Lee Konitz fanatiği. Yaşamının en önemli ilham verici kişisi olarak tanımlıyor. Bu albümü de Konitz'in doğaçlama merkezli müziğine saygı olarak kaydetmiş.
Albümde harika bir müzisyen topluluğu var. Basta Palle Danielsson gibi bir efsane, davulda Amerikalı Eliot Zigmund, gitarda ise (herhalde aileden) Pelle Von Bülow.
Albüm notlarını kaleme alan Thomas Clausen 'müzikler tamamen varyasyon unsuruyla ilgili' diyor. Zira, albümde caz klasikleri de var ama Konitz'in yaptığı gibi hepsi çalınmaya başlandığı andan itibaren farklı bir yolculuğa kapı açıyor. Clausen de zaten 'doğal olmakla, melodik çalmakla ve etkileşimle ilgili bir albüm' diyor. Kolektif ruh duygusu cazın ortak duygusunun temelidir ve bu albümün de yapıştırıcısı.
Cazkolik.com / 22 Ocak 2022, Cumartesi
Siz de yorum yazarak programcımıza fikirlerini bildirin. Yorumlar yönetici onayından sonra sitede yayınlanmaktadır. *.