İnsanî sorunlardan haykırış derecesinde muzdarip Sercan Debelec "Human Repair Shop" albümünde 32 dakikalık progresif bir caz-rock tretmanı dinletiyor

İnsanî sorunlardan haykırış derecesinde muzdarip Sercan Debelec "Human Repair Shop" albümünde 32 dakikalık progresif bir caz-rock tretmanı dinletiyor

 

Sercan Debelec; "Human Repair Shop"

 

 

Bu sene çıkan albümler arasında müziğine nedeniyle ayrıcalıklı bir kayıt oldu Sercan Debelec'in "Human Repair Shop" isimli çalışması.

 

"Beste yaparken beslendiğim insanî duygular günümüz dünyasının bizi dönüştürdüğü kişilikler yüzünden beni müziğin kökeni olan insanlıktan uzaklaştırmaya başladı" diyor sanatçı yılgın bir dille. Debelec'in çağdaşı çok sayıda müzisyen yaşamsal sorunların hayatı çekilmez kıldığı dünyada çareyi müziklerinde arıyor.

 

Bu müzisyenlerin bazısı iklim felaketine dair yaklaşan seremonik yokoluş müzikleri üretirken (mesela Jasper Hoiby'nin Planet B albümü, mesela Björk'ün Utopia gibi çalışmaları) sanatçıların sadece bencil ses kompozisyonları ya da kişisel kaygılarıyla meşgul olmadığını, dünyaya ve insanlığa dair olan biteni kaygıyla izlediklerini gösteriyor bize.

 

Sercan Debelec, kendi anlatımıyla; "İnsanlığın ve içinde yaşadığımız beton ormanların tamir edilmesi lazım. Bu yüzden, bu albümde gerçek ormanlarda yaşayan hayvanlarla empati kurmaya çalıştım, onların duygularını, deneyimlerini ve ikilemlerini aktarmaya çalıştım. Örneğin, deniz kenarında aşırı sıcaktan bunalan bir ıstakoz kendinden geçip kendini başka âlemlerde bulur ve uyandığında kendi gerçekliğini sorgular. Tıpkı insanlar gibi eşini kaybeden bir fil yalnızlıktan korkmaya başlar. Yahut, bir tavşanın kötü alışkanlıkları? Ne olabilir ki bir tavşanın kötü alışkanlığı? Havuç mu? Hayvanlar da insanlar gibi kendi türlerine yabancılaşabilirler mi?" varlıkların tezatına dönük bir müzikal süreci anlatmayı dert edinmiş görünüyor.

 

Müzikal anlatım dilinde trompet ile gitarın çelişkili ifadeleri karşıtlıklar üzerinde çekişen-kavga eden bir dile sahip. Trompetin yalnızlık vurgulu sesi ile gitarın kızgın ve hırçın dili dikkat çekiyor. Davulun, basın ve elektronik seslerin trompetle gitarın temposunu iteklemesi sürekliliğin devamı için olmazsa olmaz.

 

"Human Repair Shop" albümünde 2020'den beri beraber çalıştığı trompetçi Onurcan Çağatay, elektrik gitarda Ozan Deniz Akkuş, bas gitarda Eylül Soylu ve davulda Ali Can Öztan'ın yer aldığı albümde Sercan Debelec klavyeler ve elektronikler ve bestelere imza atmış.

 

ASC Müzik stüdyolarında hücum kayıt yani grubun hep beraber stüdyoda aynı anda canlı çalıp çıktığı albümde kayıt masasında Ahmet Özgü yer alırken miks ve mastering çalışmasını Yamaç Telli üstlenmiş. Albüm kapağı ve animasyonlar Melisa Dalkılıç'a ait.

 

Son beş yılda istikrarlı müzikal çizgiye sahip sanatçı diskografik olarak en verimli döneminde gelecek için dinleyicisini nelerin beklediği konusunda meraklandırıyor.

 

Albüm: Human Repair Shop
Sanatçı: Mercan Debelec
Müzisyenler:
Sercan Debelec: Tuşlu çalgılar ve elektronikler, besteler
Onurcan Çağatay: Trompet
Ozan Deniz Akkuş: Elektrik gitar
Eylül Soylu: Bas gitar
Ali Can Öztan: Davul
Firma: Galagella Records
Çıkış Tarihi: 4 Ekim 2024

 

Sercan Debelec'in 2021 yılı albüm haberini bu bağlantıyla okuyabilirsiniz.

 

Feridun Ertaşkan

 

Cazkolik.com / 25 Kasım 2024, Pazartesi

BU İÇERİĞİ PAYLAŞIN


Feridun Ertaşkan

Cazkolik.com kurucusu, editör ve yazar.

  • Instagram
  • Email

YORUMLAR

  • Metin Nurbeyler
    28 Kasım 2024 Perşembe 11:35

    Feridun Bey tekrar merhabalar Sercan Debelec albümü hakkındaki yazınızı okurken şu ifadenize bayıldım; "Bu müzisyenlerin bazısı iklim felaketine dair yaklaşan seremonik yokoluş müzikleri üretirken (mesela Jasper Hoiby'nin Planet B albümü, mesela Björk'ün Utopia gibi çalışmaları) sanatçıların sadece bencil ses kompozisyonları ya da kişisel kaygılarıyla meşgul olmadığını, dünyaya ve insanlığa dair olan biteni kaygıyla izlediklerini gösteriyor bize." Gerçekten yeni nesil gençleri "İşte bunlar duyarsız. Eskiyi tanımıyorlar, çevredeki olaylara duyarsızlar"şekliyle nitelendirmeyi severiz ya.. Böyle yeni kuşak sanatçılar tam aksine dünya sorunlarına, yaşamsal tehlikelere dikkat çeken yapıtlarla ortaya çıkıp "O kadar da değil" manasında bize en güzel cevabı veriyorlar Genç sanatçıları destekleyen ve onların toplumda daha iyi anlaşılabilmesine yardımcı olan yazılarınız için bir kez daha teşekkür ediyorum. Bu arada Almanya'da piyano ve piyano pedagojisi çift lisans eğitimini tamamlayıp bu yıl elektro akustik kompozisyon masterine başlayan oğlum Emre'nin okul arkadaşlarıyla küresel yok oluş temasını içeren ve ödül kazanan bir çalışmasının trailerini "Sanattan Yansımalar" platformundaki linkini paylaşıyorum https://www.sanattanyansimalar.com/video/iste-odullu-yapim/108/ Biraz " Rick Weckman " Arzın Merkezine Yolculuk" albümünü anımsatıyor gibi.. Ne dersiniz? Sevgilerimle Metin Nurbeyler

    Bu Yoruma Cevap Yazın »
  • Metin Nurbeyler
    28 Kasım 2024 Perşembe 11:59

    Feridun Bey Tekrar Merhaba Bugün size Sercan Debelec'in yeni çalışması hakkındaki yazınız üzerine attığım mesajın devamı olarak oğlum Emre'nin grubuyla yaptığı ödüllü "Inner Decision" çalışmasına ait Andante Klasik müzik Dergisinde yazdığı makalesinin de linkini paylaşıyorum https://www.andante.com.tr/tr/11750/Yenilikci-Konser-Formatlari-Beyaz-isikta-Siyah-Kiyafetli-Resitallere-Doymadik-Mi Sevgilerimle Metin Nurbeyler

    Bu Yoruma Cevap Yazın »

Yorum Yazın

Siz de yorum yazarak programcımıza fikirlerini bildirin. Yorumlar yönetici onayından sonra sitede yayınlanmaktadır. *.