James Brandon Lewis'in tutkulu agresif müziği yeni albümü "Jesup Wagon"da adeta kasırgaya dönüşüyor

James Brandon Lewis'in tutkulu agresif müziği yeni albümü "Jesup Wagon"da adeta kasırgaya dönüşüyor

Coltrane’in ses paletinden esinlenerek hızla kendi özgünlüğünü ilan eden tenor saksafoncu James Brandon Lewis bir süredir dikkatle takip ettiğim isimlerden. 1983'te Buffalo'da doğan Lewis, vaiz bir babanın ve öğretmen bir annenin oğlu. 9 yaşında klarnet ile kendi kendine çalışarak başladığı müzik hayatına Buffalo’nun önde gelen saksofonist ve eğitimcileri olan Carol McLaughlin ve Dave Schiavone ile çalışmalara başlayarak devam etti. Aynı zamanda ise klisede çalıyordu. Sonrası baş döndürücü bir hızla ilerleyen ve hızla gelişen bir kariyerle devam etti. Şuan sadece New York caz sahnesinde tanınan bir müzisyen değil farklı coğrafyalarda da takipçileri olan icracılığı ve besteleriyle saygınlık kazanmış bir müzikal figür.

 

Lewis, stüdyoya bir albüm kaydetmek için girip yazılı dokümanı çalıp işini bitirmeye inanan müzisyenlerden biri değil. Nefesinden her ne üflüyorsa her zerresi kendi yaratılışından bir parça ekleniyor. Yepyeni albümü "Jesup Wagon", 19. yüzyılın Afro-Amerikan toplumunun önemli rönesans figürü bilim insanı ve mucit George Washington Carver’ın parlak mirasına bir takdir niteliğinde. Lewis içinden geldiği siyah Amerikan kültüre olan minnetini her çalışmasında ödemeyi başaran bir müzisyen. Tabiri doğruysa siyah Amerikan müziğin duruşu ve yarattığı müzikle öncü figürlerinden bir olmaya aday. Pandemi dönemi kendini daha da hissettiren tekrar eden rutinlere, kötülüklere karşı bir kalem ve bir kağıt ile savaş açarak nefis 7 besteye imza atmış. TAO Forms etiketiyle 7 Mayıs’ta dinleyicisiyle buluşan albümün kapak çalışması Jesup Agricultural Wagon ve botanicals ismiyle George Washington Carver’a ait. Albüm, Jim Clouse tarafında Park West Studios, Brooklyn, NY  2020 sonunda kayıt, mix ve mastering işlemeleri gerçekleştirdi. Tao Forms, 2020 İlkbaharında kurulan ve aydınlanmış bir caza adanmış yeni bir kayıt şirketi. Bağımsız ve bireysel işlere kataloğunda yer veren bir şirket. Bireysel olduğunu seçtiğin her anda politik olmaya başlarsın. Bu bir söz olması gerekmez. Doğru ve yanlışı görebiliyorsan, siyah bir birey olarak ayrıştırıldığın bir toplumda yaşam sürdürüyorsan zaten politik bir duruşun oluşmuştur. Red Lily Quintet olarak tenor saksafonda James Brandon Lewis, kornette Kirk Knuffke, basta Willam Parker, çelloda Chris Hoffman ve davulda Chad Taylor her notasını sanki son notasını çalıyormuşcasına hakkını vererek çalıyorlar. Albümü bu kadar eşsiz yapan şeylerden biri her bireyin ayrı ayrı emsalsiz olmaları.  Özellikle Willam Parker özgür cazın en üretken basçılarından biri, türün yürüyen tarihi olarak kabul edebiliriz kendisini. Chad Taylor, Brandon Lewis’le "Live in Willisau" albümünde de çok iyilerdi, bu albümde de muazzam uyumlarını sürdürüyorlar. Ama benim bu albümde en çok aklımı başımdan alan isim Kirk Knuffke oldu. Nefesi tam bir kasırga!

 

Brandon Lewis verdiği röportajlarında kalbinde sevgi ve barış olduğundan bahsediyor. Bu sınırsız enerjisinin tükenmez kaynağını açıklıyor. Tonunu agresif bulabilirsiniz ama aslında bu agresiflik değil tamamen tutkulu olma hali. Ekipteki her bir sesin kendi tanımı, tonu var ama her defasında klişeden uzak ve kolektif ses yaratırken herkesin farklı bir sesi olması tam bir protest tavır olarak nitelendiriliyor. İyi ki herkesin kendi sesi var.

 

Lewis’in ‘An Unruly Manifesto’ albümünü çok beğenmiştim. “Kilise müziği ve blues alt yapısı üzerine kurduğu müziğini özgür doğaçlamanın karanlık kıyılarına kadar vardırıyor. Cesaretli ve pek çok önemli caz adamıyla pişe pişe kendini oluşturan zıpkın gibi, fişek gibi bir müzisyenin çığlığı bu. Albümün çıkış mottosu; kendimizi her gün en gerçek haliyle keşfetme arzusu ve keşfettikçe durmadan yenileyerek şarj etme isteği. Bana sorarsanız yüzde yüz otantik bir albüm.” diye nitelendirmiştim. "Jesup Wagon"ı da komposizyon ve konsept olarak çıtayı çok daha üst düzeye taşıyan zengin bir albüm olduğu için şimdiden bu yıl en çok dinlemeyi isteyeceğim albümlerden bir olarak görüyorum.

 

Burak Sülünbaz

 

Cazkolik.com / 24 Mayıs 2021, Pazartesi

 

 

The passionate and aggressive music of James Brandon Lewis turns into a whirlwind in his new album "Jesup Wagon"

 


Tenor saxophonist James Brandon Lewis, who quickly declared his own originality, inspired by Coltrane's sounds palette , is one of the bright names I have been following carefully for a while. Born in Buffalo in 1983, Lewis was born as a son of a preacher father and a teacher mother. He started his musical career, which he started by himself with the clarinet at the age of 9, and continued by working with the prominent saxophonists and educators from Buffalo, Carol McLaughlin and Dave Schiavone. At the same time, he was playing in the church. Afterwards, it continued with a career that progressed at a dizzying pace and developed rapidly. Now he is not only a well-known musician in the New York jazz scene, but also a musical figure who has gained respect with his performances and compositions that have followers in different geographies.

 

Lewis is not one of those musicians who only get into the studio to record an album, quickly play only the written document and finish his job so easly. Whatever he is blowing out of his breath is particle of his own creation. His brand new album Jesup Wagon is a tribute to the brilliant legacy of the scientist and inventor George Washington Carver, a major renaissance figure of 19th century African-American society. Lewis is a musician who has managed to pay his gratitude to the rich Black American culture he comes in his every work. If the phrase is true, he is a candidate to be one of the pioneer figures with the stance of black American music and the music it creates. In the pandemic period, he  has written 7 delicious compositions by waging a war with a pen and a piece of paper against repetitive routines and evils that made him feel even more. Jesup Wagon is released by The TAO Forms Records on May 7. Original drawings of Jesup Agricultural Wagon and botanicals by George Washington Carver. The album was recorded, mixed and mastered by Jim Clouse at Park West Studios, Brooklyn, NY in late 2020. Tao Forms is a new recording label launched in Spring 2020, and devoted to jazz of an enlightened nature. A company that includes independent and individual jobs in its catalog. Every time you choose to be individual, you start to be political. This does not have to be a saying. If you can see right and wrong, if you live in a society where you are divided as a black individual, you have already formed a political stance. As Red Lily Quintet, James Brandon Lewis on the tenor saxophone, Kirk Knuffke on the cornet, Willam Parker on the bass, Chris Hoffman on the cello, and Chad Taylor on the drums play every note dearly as if they were playing the last note. One of the things that makes the album so unique is that each member of the band has unique and magnificent. Willam Parker, in particular, is one of the most prolific bassists of free jazz, the walking history of the genre. Chad Taylor was also very good on the album Live in Willisau with Brandon Lewis, and they maintain their tremendous harmony in this album as well. But Kirk Knuffke was the name that blows my mind the most on this album. Her breath is a whirlwind!

 

In his interviews, Brandon Lewis talks about love and peace in his heart. This explains the inexhaustible source of his boundless energy. You may find his tone as aggressive, but actually it's not aggressive, it's totally passionate. Each voice in the team has its own definition and tone, but each time it creates a collective voice that is far from cliché, and everyone has a different voice, which is considered a protest attitude. Good thing everyone has their own voice.

 

I really liked Lewis's "An Unruly Manifesto" album. “His music, which he built on church music and blues infrastructure, reaches the dark shores of free improvisation. This is music is like the harpoon, machine-gun-like scream of a musician who has courage and slowly takes shape with many notable jazz men. The album's release motto; The desire to discover ourselves every day in their truest form and the desire to recharge by constantly refreshing as we discover. If you ask me, it's a hundred percent authentic album. " I described it. I feel that Jesup Wagon as one of the albums that I would like to listen to the most frequently this year since it is a rich album that raises the bar in terms of composition and concept.

 

Cazkolik.com / May 24, 2021, Monday

 

BU İÇERİĞİ PAYLAŞIN


Burak Sülünbaz

  • Instagram
  • Email

Yorum Yazın

Siz de yorum yazarak programcımıza fikirlerini bildirin. Yorumlar yönetici onayından sonra sitede yayınlanmaktadır. *.