Kabil & St. Louis caz köprüsü!

Kabil & St. Louis caz köprüsü!

Bir piyanist olarak Phil Dunlap kendisi için pek de alışılmadık bir yerde, Afganistan, Kabil’deydi; “Bir kaç basamak çıktıktan sonra büyükçe bir yerdeydik, caddeye bakan büyük bir pencere vardı,büyük bir tahta parçası alıp pencerenin önüne koyduk, önlem olarak, sokak seviyesinden anlaşılmaması için.” Böyle anlatıyor “St. Louis Jazz”ın yöneticisi Phil Dunlap. Aslında halkın içinde konserlerini vermeye alışkın olan müzisyen kendini Kabil’de radarların göremeyeceği kadar alçaktan uçan bir uçağın içinde buldu. “Amerikan elçiliğinden kimi insanlar programa katıldığımız için ölüm tehditleri alabileceğimizi bize söyledi...”

Peki Phil Dunlap Kabil’de ne arıyordu? “Caz Köprüleri” isimli programa katılımcı olmayı istemiş, Amerika’nın Sesi (VOA) radyosuna göre müzik kültürü gelişmekte olan ülkeler için çok önemli bir araç, üstelik VOA bunu kendisi kar amacı gütmeden gönüllüler vasıtasıyla yapan bir kuruluş. Yeni değil, uzun yıllardır böylesi çalışmaların içinde bulunuyor VOA. Yine böyle bir projeyi Afganistan için yapmayı istemişler ve piyanist Phil Dunlap ile birlikte şarkıcı Coco York ve basçı Gene Aitken’i de yanlarına alıp Afganlar için müzik öğretmeye, çalmaya ve iletişimi güçlendirmeye gitmişler.

“Jazz Bridges” projesi ilk olarak 2002 yılında Amerikan ve Birmanyalı müzisyenler arasında başladı, burada elde ettiği başarılar Afganistan’a gitmeleri için de cesaret verici oldu. Dunlap’ın anlatımıyla projeye katılması şöyle olmuş; “Bu yıl VOA ile buluşma şöyle gerçekleşti, St. Louis senfoniden arkadaşım olan Marc Thayer VOA’da çalışan John Ferguson ile birlikte benimle bağlantıya geçtiler ve ‘böyle böyle bir olay için bir piyaniste ihtiyacımız var bizimle çalışır mısın’ diye sordular. "Thayer, geçen yaz da Iraklı müzisyenlere eğitim için geçen yaz Bağdat’ta bulunmuştu, elindeki video gibi görsel malzemeleri de gösterdi, katılmaya karar verdim.”

Phil Dunlap 26 Haziran tarihlerinde 1 hafta boyunca Kabil’de kaldı. Kabil Üniversitesi Müzik Bölümü ve Ulusal Müzik Enstitüsü ile birlikte çalıştı. Hem eğitim verdi hem de Afgan müzisyenler ile birlikte çalıştılar.
“Onlara caz müziğini göstermeye, açıklamaya çalıştım, zira daha önce hiç caz dinlememişlerdi. Birlikte cazdan klasiğe kadar uzanan geniş bir yelpazade değişik deneyimleri yaşadık.” diyerek de özetliyor.

Cazkolik.com / 29 Haziran 2009, Çarşamba
 

BU İÇERİĞİ PAYLAŞIN


Cazkolik.com

  • Instagram
  • Email

Yorum Yazın

Siz de yorum yazarak programcımıza fikirlerini bildirin. Yorumlar yönetici onayından sonra sitede yayınlanmaktadır. *.