Pop starlarının pop hitlerini `caz band`larıyla yorumladığı albümler kaydetmesini müziğin her iki tarzı adına merakla takip ediyoruz. Kenan Doğulu`nun albümü henüz yayınlanmamışken Aykut Gürel prodüksüyonu 12 Sezen Aksu şarkısının ünlü oyuncu Bergüzar Korel tarafından seslendirilen albümü dikkatleri bu çalışmaya yöneltti. Aykut Gürel, albümdeki Sezen Aksu şarkılarının çoğunun ilk çıkışında emeği olan bir müzisyen, besteci ve aranjör, üstelik, caz dünyasına uzak değil.
Aykut Gürel`in albümle ilgili "güzel şeylerin çoğu yapıldı zaten, artık önemli olan tavır" diyerek pop hitlerinin yeni versiyon düzenlemelerinde `jazzy` altyapıların neden tercih edildiğini açıklamış oluyor. Bize bu tarz çalışmalar yeni gelebilir ama Amerika yıllardır bu formülle yıllardır müzikal açıdan tatmin edici kayıtlar yapıyor. Belki bir fark -özellikle Amerikada- pop starlarının ağırlıklı American Song Book yorumlarını tercih etmeleri. Tarkan`ın Türk Sanat müziği söylemesi gibi... Üstelik, bizde de benzeri albümler yayınlandı, hemen hatırlatalım, caz gitaristi Yavuz Akyazıcı`nın "Turkish Standards Vol." ve "Vol.2"si çok dinlenen çalışmalar olmuştu. Lafın kısası, müzik türlerinin ayrı dolaplarda durması iyi bir şey değil. Böylesi `crossover` örneklerin çoğalmasının heyecan verici sonuçlar çıkmasını sağlayacağına eminiz.
Aykut Gürel presents Bergüzar Korel isimli albümdeki Sezen Aksu imzalı 12 hitin kaydında cazın Ercüment Orkut, Cem Tuncer, Siney Yılmaz, Ediz Hafızoğlu, Volkan Topakoğlu gibi tecrübeli isimlerin yeralması önemli. Her biri yayınladığı albümlerle yerli cazın ortak hafızasına iyi işler hediye eden bu isimler üstlerine düşeni hakkıyla yerine getiriyor.
Aykut Gürel yaptığı açıklamada hala ana akım popun parçası olmakla birlikte yeni şeyler yapan, yeni bir hikaye yazan, özgür olma hakkını kullanan bir müzisyen olmak önemli diyor. Belli ki bundan sonra pop, chillout, funk, latin müziklerin jazzy soundlarla örülü yeni düzenlemelerini dinlemek sürpriz olmayacak.
Aykut Gürel`in Sezen Aksu bestelerini yeniden düzenlerken müziğin tabanında `manouche` dokunuşlu swing ritmler kullanması vokalist olarak Bergüzar Korel`i tahmin ediyoruz stüdyoda mikrofon başında parçalara hızlı ısındırmış olmalı. Korel`in profesyonel vokalist olmamasına rağmen profesyonel oyuncu olarak sahip olduğu ses renginin, vokal aralıklarının farkında olması, sesini üst düzey dramatik performanslarda kullanmadaki tecrübesi kayıtlarda mutlaka işini kolaylaştırmıştır. Vokalin alt-üst duygusal perdelerini zorlamayan icra tercihi her ne kadar anlaşılır olsa da Sezen Aksu gibi duygusal etkisi yüksek, ironik, kimi zaman tezatlar, kimi zaman çelişkiler ve hırpalayıcı cümlelerde dolu keskin vurgulara sahip sözlerin dinleyiciyi tahrik eden kışıkırtıcılığa ihtiyacı olduğu bir başka gerçek ama yine de albüm bütünlüğünde doğabilecek riskleri Aykut Gürel herkesten çok daha iyi test etmiş olmalı.
Örneğin, "Kaçın Kurası" gibi kimi parçalardaki düzenlemelerde gerek piyano-saksofon sololarındaki lezzetli süreler ve ritmin cazibesi yanında Korel`in şarkıları söylerken kelimelere hakimiyeti, telaffuzlarda müziği ve ritmi pür dikkat kollayan tatlı dozu, albümdeki güzel şeyler!
Gitarda Cem Tuncer`in pürüzsüz notaları, Siney Yılmaz`ın degradesiz saksofonu, Ediz Hafızoğlu`nun latin perküsif tadı, Ercüment Orkut`un sololarındaki rengi, Volkan Topakoğlu`nun olgun ve sağlam bası Aykut Gürel`in yola çıkış noktasındaki hedefleri gerçekleştirdiğini gösteriyor. Dinleyin! Satın alın! Önerin!
Cazkolik.com / 03 Mayıs 2016, Salı
Siz de yorum yazarak programcımıza fikirlerini bildirin. Yorumlar yönetici onayından sonra sitede yayınlanmaktadır. *.