Stan Getz

Stan Getz

Stanley Getz sıcak ve yumuşak tonundan ötürü "The Sound" olarak da bilinen Amerikalı tenor saksofoncudur. Öncelikle etkilenmiş olduğu sanatçı Lester Young`dur, ancak zaman içinde sürekli bir gelişim göstererek bizzat kendisi etki odağı haline gelmiştir. (Araya parantez açıp ufak bir anekdot sıkıştıralım: Zorlu yaşam koşullarından geçen ve bu esnada taklitçilerinden bazılarının kendisinden çok daha büyük servetler edindiğini gören Prez`in “Stan Getz The Money” tabiri unutulmazdır.) 1940`lı yılların sonunda Woody Herman Orkestrası`nın üyesi olarak tanınan Getz için Scott Yanow "tüm zamanların en iyi tenor saksofoncularından biri" nitelemesini kullanmıştır. Bebop, cool jazz ve third stream akımlarının tümünde performanslar sergileyen sanatçı asıl şöhretini "The Girl from Ipanema" gibi hit`lerle bossa nova akımını popülarize ederek yakalamıştır.

 

2 Şubat 1927`de Philadelphia, Pennsylvania`da Ukrayna göçmeni Yahudi bir ailenin çocuğu olarak dünyaya gelen Stan Getz, henüz çocuk yaşta müzik enstrümanlarına ilgi gösterir ve gördüğü her enstrümanı çalmak ister. 13 yaşında babasının aldığı ilk saksofona aşık olarak günde 8 saat çalmaya başlar. Bronx`taki James Monroe High School`da eğitim gördüğü sırada New York`un All City High School Orchestra`sına kabul edilir ve bu da kendisine New York Filarmoni`nin fagotçusu Simon Kovar`dan özel ders alma imkanı verir. Bu arada saksofon çalmayı da sürdürmekte ve dernek toplantıları, bar mitzvah`lar ve Cumartesi gecesi dans partileri gibi lokal işlerde çalmaktadır. Bir gece sahnedeyken ünlü trompetçi Shorty Rogers`la karşılaşacak ve Lester Young ve Tex Beneke`nin ünlü caz sololarını mükemmel icrası, ayrıca hızlı ve hatasız nota okuyuşuyla sanatçıyı şaşkınlığa uğratacaktır. 14 Ocak 1943`te New York`taki Müzisyenler Birliği`ne (Musician`s Local 802) üye olan Getz artık profesyonel olarak çalmaya hazırdır. Jack Teagarden`in grubuna katıldığında henüz 16 yaşındadır. Ertesi yıl grupla birlikte California`dayken orada kalmaya karar vererek Teagarden`den ayrılır, ancak lokal müzisyenler birliğinin kuralları gereği 90 gün boyunca sürekli bir işte çalışamayacağından geçimini sağlayabilmek amacıyla hayatında müzik dışındaki tek işini yapar ve bir mağazada erkek elbisesi satar. Daha sonra Stan Kenton`un grubuna katılır ve 20 Temmuz 1944`te grupla birlikte ilk kaydını yapar. Anita O`Day`in vokalde yer aldığı "And Her Tears Flowed Like Wine" plağı büyük bir hit olur ve 400.000 adet satar. Getz`in uyuşturucu bağımlılığının başlangıcı da Kenton yıllarına dayanmaktadır. Gruptan ayrıldıktan sonra kısa bir süre Jimmy Dorsey`le çalışan sanatçı Ekim 1945`te Benny Goodman`a katılır. Goodman`la birlikteyken "Swing Bop Quartet" adlı grubuyla kendi adına ilk plak kaydını yapar ve "Opus De Bop", "Running Water", "Don`t Worry `Bout Me" ve "And The Angels Swing" parçalarını kaydeder; grup piyanoda Hank Jones, basta Curly Russell ve davulda Max Roach`tan oluşmaktadır. 1947-1949 yılları arasında Woody Herman`ın bop odaklı yeni grubu "The Second Herd"e katılan Getz Serge Chaloff, Zoot Sims ve Herbie Steward`la birlikte `The Four Brothers` olarak anılan grubun saksofon ekibinin üyesi olarak dikkatleri çeker. 22-31 Aralık 1946 tarihleri arasında 14 şarkı kaydeden (11`i yayınlanmıştır) grubun "I`ve Got News For You", "Keen and Peachy", "The Goof and I", "Four Brothers" ve "Summer Sequence" adlı parçaları birer hit olmuştur. Bu noktada Stan Getz`ten bir anı aktaralım: "Bir keresinde Woody`nin grubuyla birlikte bir gündüz konserinde çalıyorduk. Şovda 9 vodvil gösterisi ve bir de eğitimli ayı yer alıyordu. Önce ayı geldi; öyle böyle değil, muazzam bir şeydi. Sonra biz sahneye çıktık; Serge Chaloff, Zoot Sims, Al Cohn ve ben ikişerden altocu Sam Marowitz`in iki yanında sıralandık. Sam temizdi, uyuşturucu ve içki kullanmazdı. Biz dersen tam küfeliktik. Ayı eğitimcisiyle şovunu sergilerken bir noktada bize yaklaştı ve kolunu saksofon bölümüne doğru uzattı. Sam Marowitz tabii hemen sıvıştı, bizse ayının yakınımızda olduğunu farkedemeyecek kadar sarhoştuk." Mart 1950`de Herman`dan ayrılmadan önce grupla birlikte "Early Autumn" adlı bir hit daha kaydeden Stan Getz -ki bu parçada küçük fakat mükemmel icra edilmiş bir solosu bulunmaktadır- daha sonra bir müddet serbest çalışır, hatta Ağustos 1950`de Harlem`deki Apollo Theater`da hayatında ilk ve son defa bir big band yönetir. "Early Autumn"un radyolarda sıkça çalınmasıyla birlikte adı giderek daha fazla duyulan ve star mertebesine yükselen Getz, 1950`nin Noel günü Carnegie Hall`de Miles Davis, Serge Chaloff, Sonny Stitt, Max Roach, Bud Powell, Charlie Parker, Sarah Vaughan ve Lenny Tristano`yla birlikte bir all-star konserinde yer alır. Ayrıca Metronome dergisinin anketinde tenor dalında birinci seçilir. Daha sonra İsveç`e giderek bir kahraman gibi karşılanan ve çok yetenekli genç müzisyenlerle birlikte çalışma fırsatı bulan sanatçı, dönüşünde "Live at Storyville Vol. 1", "Live at Storyville Vol. 2" ve "Moonlight in Vermont" gibi kariyerinde önemli yeri olan albümler kaydeder. Giderek daha fazla kazanmakta ve kazancının neredeyse tamamını eroine harcamaktadır. Bağımlılığına rağmen kariyeri giderek yükselmekte ve kaydettiği bazı önemli parçalar sayesinde dinleyici kitlesi giderek artmaktadır, ki bunlar arasında "These Foolish Things Remind Me Of You", "Stella by Starlight" ve "Thanks For The Memory"yi özellikle anmak gerekir. 1952 yılında Norman Granz`in Clef Records şirketiyle kontrat imzalayan ve Granz`in Jazz At The Philharmonic turuna katılan Getz için işler harika gitmektedir, ta ki Los Angeles`ta narkotik suçundan tutuklanana kadar. Morfin alabilmek için bir eczaneyi soymaya kalkan Getz önce bağımlılığından kurtulması için Los Angeles General Hospital`in hapishane koğuşuna, oradan da Los Angeles şehir hapishanesine yollanır. 6 ay sonra tahliye olduğunda 27 yaşındadır ve yetişkin hayatında ilk olarak uyuşturucu ve alkolden arınmıştır. Tahliyesinden 36 saat sonra Stan Getz olabileceği en iyi ve aynı zamanda en kötü yerdedir: Los Angeles`ta Chet Baker`la birlikte sahnede! 3 gün sonra California`da bir all-star konserinde çalan ve 1955`in kalanını Norman Granz`in organize ettiği turnelerde geçiren Getz hayatının ve müzik kariyerinin bundan sonraki 6 yılını Avrupa`da (İsveç ve Danimarka) geçirecek, bu arada Norman Granz için çalışmaya devam ederek "Stan Getz with Oscar Peterson", "Mulligan Meets Getz" ve "Stan Meets Chet" albümlerini kaydedecek ve Downbeat ve Metronome anketlerinde birincilikler kazanmayı sürdürecektir. Ancak Getz Avrupa`dayken Amerika`da yeni bir müzikal devrim olmuş ve modal cazın yükselişiyle birlikte Miles Davis ve John Coltrane progressive jazz sahnesini domine etmeye başlamışlardır. Böylece akorlara bağlı çalmaya devam eden Getz bir anda geride kalır ve 11 yıl sonra ilk kez Metronome ve Downbeat anketlerinin ikisinde birden birinciliği Coltrane`e kaptırır. New York`a döndüğünde izleyicisini azalmış bulan ve konserleri iptal olan sanatçı, çok iyi bir grup kurmuş olmasına rağmen ilgi çekmeyecek ve halkın sadece birkaç yıl içinde herşeyi unutabileceğini bu acı tecrübeyle anlayacaktır.

 

Stan Getz`in Amerika dönüşü ilk projesi, aranjör / besteci Eddie Sauter`le birlikte orkestra ve yaylılar eşliğinde kaydettiği ve hayatının en önemli çalışması olarak gördüğü "Focus" albümüdür. Bir gece Washington D.C.`de bir kulüpte çalarken gitarist Charlie Byrd`le karşılaşır ve Byrd programdan sonra Getz`i evine götürerek Latin Amerika turnesi dönüşü getirdiği bazı teypleri dinletir. Sanatçı, Brezilya`da dinlemiş olduğu jazz / samba karışımı bossa nova müziğinden oldukça etkilenmiştir ve Amerika`da bu müziği kaydedecek kimseyi bulamamaktan şikayetçidir. Getz bu sound`daki potansiyeli hemen farkeder ve prodüktör Creed Taylor`u Byrd`le birlikte bossa nova parçalarını içeren bir albüm kaydetmesi konusunda ikna eder. Neticede ortaya çıkan "Jazz Samba" albümü yok satarken Getz`in gurur duyduğu "Focus"un neredeyse yok sayılması sanatçıyı çok şaşırtacaktır. Albümden "One Note Samba" ve "Desafinado" parçaları pop listelerine girerken 1962`nin son haftalarında ülke çapında bir bossa nova çılgınlığı başlamıştır ve bunun sonucunda Stan Getz ertesi yıl kendini yeniden Downbeat anketinin zirvesinde bulur. Sanatçı daha sonra bossa novanın yaratıcılarından Brezilyalı gitarist Luiz Bonfá`yla devam niteliğindeki "Jazz Samba Encore!"u kaydetmiştir.

 

18 Mart 1963`te Getz bu kez "Getz / Gilberto" albümünü kaydetmek için stüdyoya girer. Albümün ilginç de bir hikayesi vardır: Son derece utangaç bir karaktere sahip olan Joao Gilberto otelinden stüdyoya neredeyse zorla ve Getz`in eşi Monica`nın çabalarıyla getirilebilmiştir. Kayıtta akıcı İngilizce konuşabilen yegane Brezilyalı Gilberto`nun eşi Astrud`dur. Stan kendisinden "Corcodavo" ve "The Girl From Ipanema" şarkılarını söylemesini ister. Astrud`un herhangi bir eğitimi ya da deneyimi yoktur, ancak Getz sesini beğenmiştir. "Gilberto ve Jobim Astrud`u istemediler. Astrud profesyonel bir şarkıcı değildi; bir ev kadınıydı. Ancak şarkılarda ne anlatıldığını öğrenmek istediğimde "Ipanema" ve "Corcodavo"yu İngilizce söyledi. Parçaların sözleri İngilizce olarak çok güzeldi... ve Astrud`un sesi de albümde yer alacak kadar iyiydi." Neticede "Getz / Gilberto" 1964 yılında Verve etiketiyle yayınlanır, "The Girl From Ipanema" büyük bir hit ve adı sanı duyulmamış Astrud Gilberto da bir yıldız olur. Ayrıca albüm 1965 yılında en iyi albüm dalında Grammy ödülü alırken "Ipanema" da yılın en iyi single`i seçilir. "Getz / Gilberto"yu canlı bir albüm olan "Getz / Gilberto Vol. 2" ve yine Cafe Au Go Go`da canlı kaydedilen "Getz Au Go Go" izleyecektir. Daha sonra Getz`in Astrud Gilberto`yla aşk yaşamaya başlaması Gilberto`larla müzikal ortaklığını sona erdirir ve sanatçı bossa novadan uzaklaşarak tekrar cool jazz`a döner. Aslında henüz Gilberto`larla çalışırken vibrafoncu Gary Burton`un da yer aldığı yeni quartet`iyle "Nobody Else but Me" (1964) albümünü kaydetmiş, ancak Getz markasını bossa novayla özdeşleştirmeyi sürdürmek isteyen Verve Records albümü piyasaya sürmemiştir. "Nobody Else but Me" ancak 30 yıl sonra gün ışığına çıkabilmiştir. Getz 1960`larda Bill Evans`la da albüm çalışması yapmış (1964), Eddie Sauter`la Mickey One filminin soundtrack`inde çalışmış (1965) ve Chick Corea`yla birlikte klasikleşmiş bir albüm olan "Sweet Rain"i kaydetmiştir (1967). 1970`lere gelindiğinde Stan Getz içki içmeyi bırakmıştır ve yeni grubu Chick Corea, Stanley Clarke, Airto Moreira ve Tony Williams`tan oluşmaktadır. Grup Ocak 1972`de Rainbow Grill kulübünde sahneyi Joao Gilberto`yla paylaşır ve kulübün izleyici rekoru kırılır. "Captain Marvel" albümünü kaydettikten sonra Corea, Clarke ve Moreira gruptan ayrılarak "Return To Forever"i kuracaklardır. 20 Kasım 1976`da Getz Woody Herman`ın 40. Yıldönümü Konseri vesilesiyle grup lideri olarak Carnegie Hall`e geri döner. Ocak 1977`nin sonundaysa Kopenhag`ın Montmartre kulübünde "Stan Getz Gold" albümünü kaydeder ve sonrasında şehrin en iyi kulübü olan The Monastery`de 50.ci yaşgününü kutlar. Sanatçıya "Happy Birthday" çalmak için Danimarka`nın her tarafından 20 adet caz saksofoncusu kulüpte toplanmıştır. Nihayet 17 Haziran 1978`de ABD Başkanı Jimmy Carter Newport Caz Festivali`nin 25.ci yıldönümünün kutlanacağı bir performans için Stan Getz`i Beyaz Saray`a davet eder. Carter büyük bir Getz hayranıdır. 1970`lerin sonlarına doğru bir süre klavyede Andy Laverne`in yer aldığı bir grupla fusion denemelerinde de bulunan Stan Getz, 1981`de Concord`la anlaşıp birçok çalışmasında yeniden akustik backup kullanarak caz püristlerini rahatlatacaktır. Bu dönemde Lou Levy, Mitchell Forman, Jim McNeely ve Kenny Barron gibi piyanistlerle çalışan sanatçı, 1980`lerin ortalarında düzenli olarak San Francisco Bay Area`da sahne alır ve Stanford Üniversitesi`nde ders verir (Stanford Jazz Workshop`ta artist-in-residence olarak). 1986`da Down Beat Jazz Hall of Fame`e kabul edilen Getz`e 1 Mayıs 1987`deki sağlık kontrolleri esnasında kalbinin arka tarafında greyfrut büyüklüğünde bir tümöre rastlandığı bildirilir. 21 Haziran 1987`de JVC Caz Festivali`nde çalan ve akabinde Avrupa turnesine çıkan sanatçı Kopenhag`da eski kulübü the Montmarte`da çalarken neler hissettiğini şöyle anlatır: "Bunların son konserlerim olabileceğini düşünüyordum ve bu da bana `şimdi gerçekten en iyisini yapmalıyım` duygusunu veriyordu. Hayatım tehlikede olmasına rağmen kendimi güçlü hissediyordum. Olayı bayağı dramatize ettim. İnsanların böyle durumlarda nasıl aşırılıklar gösterebileceklerini tahmin edersiniz. Sanki müzikal swan song`umu söylüyordum (kuğunun ölmeden önceki son ve en güzel ötüşü)." Haziran 1989`da Kenny Barron`lu bir grupla Avrupa turnesine çıkan ve şarkıcı Helen Merrill`le "Just Friends" albümünü kaydeden Getz, aynı ay içinde Dizzy Gillespie, Max Roach, Hank Jones, Phil Woods, Milt Jackson, Percy Heath ve Jackie McLean`le birlikte Fransa`nın Order of Letters nişanına layık görülür. 1990`da Kenny Barron, Victor Lewis ve Alex Blake`ten oluşan grubuyla Monterey Caz Festivali`nde sahne alır ve konser esnasında Dizzy Gillespie de sahneye çıkarak trompetiyle kendisine eşlik eder. Sanatçının son çalışması, hastalığına rağmen mükemmel bir performans sergilediği bir Getz / Barron düet albümü olan "People Time"dır. Stan Getz 6 Haziran 1991`de Malibu`daki evinde hayata veda eder. Oldukça geniş bir skalada değişik davranışlar sergileyebilen bir karaktere sahip olan Stan Getz için Woody Herman döneminden beri kendisini tanıyan saksofoncu Zoot Sims`in tanımlamasıyla veda edelim sanatçıya biz de: "O güzel bir demet adamdı."

 

Diskografi: Lider olarak: 1940`lar: Stan Getz - Jazz Big Bands V.S.O.P. Swing And Bop (1946) Stan Getz - Big Bands, Louie Bellson, Mils Blue Rhythm Band (1947) Stan Getz - Groovin` High (1948) Stan Getz - Early Stan (1949-1953). 1950 Stan Getz, Vol. 2 Metronome All Stars, Here Are Stan Getz and Miles Davis, Getz Age, Modern World, 1951 The Metronome All Stars - All Star Sessions The Sound, Stan Getz at Storyville, Stan Getz at Storyville, Vol. 2, Billie Holiday at Storyville, Stan Getz: The Complete Roost Recordings, 1952 Johnny Smith / Stan Getz - Moonlight in Vermont, That Top Tenor Technician, Stan Getz Move!, Hooray for Stan Getz, Sweetie Pie Duke Ellington 25th Anniversary Concert, Stan Getz Quintet Live at Carnegie Hall, Stan Getz Plays, The Way You Look Tonight c/w Stars Fell On Alabama, 1953 Stan Getz Special, Vol. 2, Stan Getz Quintet Live at The Hi-Hat 1953, Vol. 1 Stan Getz Quintet Live at The Hi-Hat 1953, Vol. 2, Stan Getz: The Lighthouse Sessions Chet Baker and Stan Getz - West Coast Live - the two West Coast rivals sparring Interpretations by The Stan Getz Quintet, Interpretations by The Stan Getz Quintet, #3Norman Granz` Jam Session, #3Norman Granz` Jam Session, #4Interpretations by The Stan Getz Quintet, #2 Diz and Getz, 1954 Stan Getz at The Shrine, Stan Getz Quintet, Count Basie / Stan Getz / Sarah Vaughan - Echoes of an Era: Basie, Getz and Vaughan Live at Birdland, 1955 The Modern Jazz Society Hamp and Getz West Coast Jazz The Benny Goodman Story, Stan Getz in Stockholm, Stan Getz and the Cool Sounds, 1956 Stan Getz Special, Vol. 1 For Musicians Only, The Steamer, Stan and Shelly Live in 1956/57, 1957 Stan Getz Quartet Live at The Village Vanguard V.A. - Sittin` InThe Soft Swing Jazz Giants `58 Award Winner: Stan Getz, Stan Getz and The Oscar Peterson Trio, Herb Ellis - Nothing But the Blues, Getz Meets Mulligan in Hi-Fi, Stan Getz and J. J. Johnson at The Opera House (Concert for Norman Granz`s JATP at Chicago`s Opera House). Jazz At The Philharmonic - Lester Young Carnegie Blues, Ella Fitzgerald - Lady Be Good, Jazz At The Philharmonic, Ella at the Opera House, 1958 Stan Getz / Cal Tjader Sextet, Stan Meets Chet, Les Tricheurs (Soundtrack), Stan Getz / Coleman Hawkins / Roy Eldridge - The Great English Concert, 1958 Stan Getz Live in Europe, 1958 Stockholm Sessions `58, Stan The Man, Stan Getz and The Big Band Of Europe, Stan Getz in Denmark 1958-59, 1959 Stan Getz in Europe - The Early Days, Vol. 3, Stan Getz in Scandinavia With Oscar Pettiford - The Early Days, Stan Getz in Scandinavia - The Early Days, Vol. 2. 1960`lar: 1960: Stan Getz at Large, 1960: Cool Velvet, 1960: Getz in Poland, Dynasty, Stan Getz Quartet, Live Kenny Clarke / Francy Boland Change of Scenes, 1961: Focus, 1961: The World of Stan Getz, 1962: Jazz Samba, 1962: Big Band Bossa Nova, 1963: Jazz Samba Encore!, 1963: Getz / Gilberto, 1963: Stan Getz With Guest Artist Laurindo Almeida 1963: Reflections1964: Nobody Else But Me, 1964: Stan Getz Bill Evans, 1964: Getz Au Go Go, 1964: Bob Brookmeyer and Friends, 1964: Live in London, 1965: The Canadian Concert of Stan Getz, 1965: The Melodic Stan Getz, 1965: Mickey One (soundtrack), 1966: A Song After Sundown: WIth Arthur Fiedler at Tanglewood Boston Pops, 1966: Two Sides of Stan Getz, 1966: The Stan Getz Quartet in Paris, 1966: Voices, 1967: Sweet Rain, 1967: My Own True Love: A Tribute to Stan, 1968: What the World Needs Now, 1969: The Song Is You, 1969: Didn`t We, 1969: Stan Getz and Gerry Mulligan, 1971 Stan Getz with European Friends, Communications `72, 1972: Captain Marvel Jazz At The Philharmonic - Jazz at The Santa Monica Civic `72, Newport in New York, `72: The Jam Sessions, Vol. 12, Stan Getz Quartet at Montreux - La Fiesta Portrait, 1974 Stan Getz with Bill Evans Trio Live in Belgium, 1974 But Beautiful Grand Stan, Jazz Jamboree `74, Vol. 2, 1975: The Best of Two Worlds featuring Joao Gilberto The Master, The Peacocks, 1977: Stan Getz Quartet Live at Montmartre, Vol. 1, Stan Getz Quartet Live at Montmartre, Vol. 2, Montreux Summit, Vol. 1, Montreux Summit, Vol. 2, Another World, Mort D`un Pourri, 1978 Jazz Buhne Berlin `78, Academy of Jazz, Children of the World, 1979, Havana Jam, II, Woody Shaw - Woody and Friends at Monterey Jazz Festival 1979, 1980 Midem Live `80 Jazz Gala `80 White Heat: Jazz Gala 1980, 1981 The Dolphin Spring Is Here Jimmy Gourley - Good News The Woody Herman Big Band Live at the Concord Jazz Festival, 1981 Aurex Jazz Festival `81, Live Special, Aurex Jazz Festival `81, All Stars Jam Session, Billy High Street Samba, Stan Getz `81, 1982 Pure Getz, Blue Skies, Dee Bell - Let There Be Love, Stan Getz Quartet Live in Paris, 1983 Poetry Chet Baker, Seven Faces of Valentine Line for Lyons The Stockholm Concert, Stan Getz / Chet Baker - Quintessence, Vol. 1, Stan Getz / Chet Baker - Quintessence, Vol. 2, 1984-1986 Diane Schuur - Deedles Diane Schuur - Schuur Thing, Diane Schuur - Timeless, Voyage, 1987 Anniversary! Serenity, 1989 Herb Alpert - Midnight Sun Helen Merrill - Just Friends The Paris All Stars - Homage to Charlie Parker, Yours and Mine: Live at the Glasgow International Jazz Festival 1989, Soul Eyes Apasionado Bossas Ballads - The Lost Sessions (recorded in 1989 but not issued until 2003), 1990`lar: 1990: The Final Concert Recording, 1990: The Last Recording, 1991: People Time Sideman olarak: Jack Teagarden - `AFRS Spotlight Bands (1943) Stan Kenton (1944) Benny Goodman - Collector`s Gems 1929-1945 Benny Goodman - Rare Big Band Gems 1932-1947 Various Artists - Loaded (1946) - w/ Vido Musso Various Artists - Opus De Bop (1946) One Night Stand with Vido Musso (1947 - The age of 20) Woody Herman - Twelve Shades of Blue (1947 - The age of 20) Woody Herman - The Thundering Herds (1948) Al Haig Meets The Master Saxes, Vol. 2 (1948) Various Artists - A Look at Yesterday (1948) Various Artists - Yesterday (1948) Woody Herman - The Great Big Band (1948), Stan Getz / Zoot Sims / Al Cohn - The Brothers (1949), Various Artists - Brothers and Other Mothers (1949), Various Artists - Lestorian Mode (1949), Various Artists - Tenors Anyone? (1949), Various Artists - Conception (1949), Stan Getz / Al Haig - Prezervation (1949-50), Various Artists - Stars of Modern Jazz Concert at Carnegie Hall, Stan Getz Quartets (1949-50), 1975: Kimiko Kasai - This Is My Love, 1976: Peter Herbolzheimer - Jazz Gala Concert, 1976: Cybill Shepherd - Mad About the Boy, 1976: V.A. - Jazz: Na Koncertnom Podiju, Vol. 2, 1976: Woody Herman - The New Thundering Herd, 1988: Huey Lewis and the News - Small World, 1991: Abbey Lincoln - You Gotta Pay the Band

 

Arto Peştemalcıgil

 

Cazkolik.com / 02 Şubat 2013, Cumartesi

BU İÇERİĞİ PAYLAŞIN


Arto Peştemalcıgil

  • Instagram
  • Email

Yorum Yazın

Siz de yorum yazarak programcımıza fikirlerini bildirin. Yorumlar yönetici onayından sonra sitede yayınlanmaktadır. *.