Burak Sülünbaz Röportajı: Salon`da konser verecek Bugge Wesseltoft`la

Burak Sülünbaz Röportajı: Salon`da konser verecek Bugge Wesseltoft`la

New Conception of Jazz isimli projesinin 20. yılını yeni ekibiyle kutlayan Bugge Wessetoft`la hem projesini ve hem yeni ekibini konuştuk.

Burak Sülünbaz: Tekrar merhaba Bugge. Seni pekçok farklı projede yıllardır takip ediyoruz. Bu sefer yeni bir proje, caza yeni bir yaklaşım "New Concept of Jazz" 2016 var gündemimizde. Jazzland Records ve New Conception of Jazz projesinin 20. yılında bu projeyle ilgili zihninde neler değişti?

Bugge Wesseltoft: Şu zamana kadar benim New Conception of Jazz versiyonumda çok fazla şey değişmedi. Geçen sene 1996‘daki konseptimize övgü olarak bir grup oluşturduk. Hâlâ zihnimde aynı fikirler var. Elektronik sesler ve ritmlerle yaratılan doğaçlama caz miksleri. İşin komik kısmı bunu demode bulmuyorum. Bununla birlikte süper genç müzisyenlerden oluşan yeni grubum müzikal fikirleri ve katkılarıyla daha güvenilir kılacaklar. Şu an bunun üzerinde aşamalar kaydediyoruz ve heyecanlıyız!

Burak Sülünbaz: Hi again Bugge, we have been following you with various types of projects for all those years. This time the new project New Conception of Jazz 2016 is a brand new aproach tonew music. 20th years anniversary of Jazzland Recordings and New Conception of Jazz.After 20 years later what has been changed in your mind about New Conception of Jazz? 

Bugge Wesseltoft: Not much have changed in my version of new conception of jazz so far!Last years star up ofthe band was a anniversary edition and a tribute to the concept started back in 1996. So stillthe same ideas counts. mixing improvised jazz with electronic sounds and rythms. Funnliy I don`t feels its dated. Hpowerer with my new group of great young musicians we will move on to a sound more relying on they`re musical inputs and ideas. We are progressing into thatnow. Very exiting!


Yeni jenerasyonu seviyorum...


Burak Sülünbaz: Görünüşe göre taze zihinler sürekli desteklenmeli. Caz bağnaz bir müzik değildir ve senin kolların diğer türlere sonuna kadar açık. Bu durumu Avrupa cazı alanında daha sık görmekteyiz. Bugünün caz dünyasında yetişmekte olan genç jenerasyon hakkında genel fikrin nedir?

Bugge Wesseltoft: Genel olarak yeni jenerasyonu seviyorum. Gerçekten onların dünyadaki pek çok konu hakkında yepyeni ve çarpıcı yaklaşımları olduğunu düşünüyorum. Küreselleşme vasıtasıyla internet paylaşımları ve fikir alışverişi çok hızlı ve muazzam hale geldi ve ben inanıyorum ki genç jenerasyon yeni ve fantastik fikirler üretmedeki bu avantajı çok iyi değerlendirecek. Tabii ki sadece cazda değil :)

Burak Sülünbaz: It seems fresh minds always need to supported. Jazz is not a bigoted music and your arms open to all kinds of genres. So we see this ideas especially in European jazz field. What are you thinking about young generation coming to todays jazz world?

Bugge Wesseltoft: I like new generations in general! I really think they have an amazing new and fresh approach to so many things in the world. Via globalisation, internet the sharing and exhancgeof ideas is so fast and massive. And i believe the young generation will take advantage of that and create some really fantastic new ideas. Not only in jazz :)) 


Cazın elementleri nelerdir?


Burak Sülünbaz: Yaptığın cazı nasıl tanımlarsın? Geleneksel cazdan biraz farklı bir üslubunuz olduğunu düşünüyorum. Müzikal fikirlerini açıklayacak nasıl bir tanımlama yapmak istersin?

Bugge Wesseltoft: Aramayı seçmemin sebebi, benim için kesinlikle önemli olan müzik doğaçlamadır. O anda yaratılan eşsiz bir müziktir ama sanırım benim cazım diğer geleneksel caz elementlerini de içeriyor.  Bununla birlikte caz tarihsel olarak her zaman yeni fikirleri ve latin caz, gypsie caz, caz rock, electronik caz gibi türleri bünyesinde toplar. Bence bu cazın genlerinde olduğu sürece asla durmayacak. Ayrıca, yeni fikirlerin eski çeşitli fikirlerin bir bileşimi olması insanlığın ilerlemesinde aşırı derecede önemli olduğuna inanıyorum.

Burak Sülünbaz: How do you describe jazz that you are making? I have been thinking that your music isslightly different from traditional jazz concepts. Would you like to make us any kind ofexplanation to define your musical ideas.

Bugge Wesseltoft: The reason i choose to call it was is because the absolutely most important aspect in mymusic is improvisation. the possibility to create unique music in the moment. But i guess “ my jazz” concists of other elements the “traditional” jazz. However jazz historically has always merged new ideas and music styles into the “jazz scene” latin jazz, gypsie jazz, jazz rock, electronic jazz. I think that will never stop as it is in the genes of jazz. I also strongly believe that “new ideas” is a merge of various old ideas and extremely important for mankind in order to move on.

Burak Sülünbaz: New Conception of Jazz edition 2016 da sahnede bride tabla yer alıyor. Sanskriti Shrestha‘yı tablada izliyoruz. Bu modernist müzik içinde doğu mistisizmi katıyor. İlginç ama hoş bir karar. Bu yeni müziğinden sadece bir örnek. Peki bu süper kızlar takımını oluştururken aklından neler geçiyordu?

Bugge Wesseltoft: Onları Oslo‘da The Academy of Music’te sınavaları esnasında harici bir uzman olarak dinledim, çalışmlarını ve müziğe yaklaşımlarını çok sevdim. İşte bu yüzden onları grubuma dahil etmek istedim. Çok eminim ki grup üyelerim ilerleyen yıllarda caz dünyasında çok iyi bir noktada olacaklar.

Burak Sülünbaz: In new conception of Jazz edition 2016 you have been using “tabla” on stage. Sanskriti Shrestha is playing tabla. Creates a eastern mystic emotion in very modernist music. Strange but nice decision. This only one example for this brand new music. So what were youthinking when you are creating this girl power team?

Bugge Wesseltoft: I heard them as an external expert at they`re exams at the academy of music in Oslo and i really loved the playing and the approach to music. thats why i asked them to join my group. I`m very sure all the members will become strong and leading jazz musicians in the years to follow.

Burak Sülünbaz: Sürekli farklı müzisyenlerle farklı projelerde çalıştın. Ben projelerinde seni özellikle takip ettim. Her projende senin çalışını hissedebiliyorum. Bir çok farklı türde kendi müziğini çalabilmek için gerekli olan balansı nasıl kuruyorsun? Her zaman kendin olmayı nasıl başarıyorsun?

Bugge Wesseltoft: Teşekkürler! Başkaları tarafından sigortalı olmayı çok seviyorum! ve inanıyorum ki ilhamlar kendi fikirlerinizi geliştirmek içinde bir yoldur. Ümit ederim ki seni sen yapan bağlantılarını kaybetmeden.

Burak Sülünbaz: You`re always working with different musicians in different projects. I`ve been always following your projects especially for you. In every project i can easily understand you are playing. How can you create this balance while you are making your own music beside you are working with different musicians in different kinds of music. How do you making to beyourself as always you are?

Bugge Wesseltoft: Thank you! I love being insured by others! and believe inspirations are also a way to improve your own ideas, hopefully without loosing contact with whats you.

Burak Sülünbaz: Parmakların bir elektronik enstrüman yada bir akustik piyanodayken kendini nasıl hissedersin?

Bugge Wesseltoft: Güzel soru! Her ikisini de seviyorum çünkü çok farklı ve çok ilginç bir şekilde birlikte sesle karışıyorlar. Melodileri, armoni ve elektronik çalmak için piyano kullanacağım. Ve elektronikleri  ses manzarası ve statik vuruşlar yaratmak için kullanacağım. Bu kombinasyonu seviyorum!

Burak Sülünbaz: How do you feel yourself when your fingers on an electronical instrument or on anacoustic piano?

Bugge Wesseltoft: Good question! I love both world because they are so different and blend so interestinglytogether soundwise. I will use piano for playing melodies and harmonies and electronics forcreating soundscapes and static beats. Loving that combination!

Burak Sülünbaz: Bir müzisyenle karşılaştığımda aklıma hep bir soru gelir. Hiç yaratım krizi yaşar mısın? Bu anlarda derdine derman olan bir yer var mı? Bu anlarda sığınacağın bir çatı var mı?

Bugge Wesseltoft: Hiç yaşamadım bunu açıkcası. Müzikal fikirlerimden sıkıldım ve dönemlerde mücadele ediyorum, fakat öğrendim ki bu dönemler aslında en yaratıcı yolda olduğunuz zamanlardır.

Burak Sülünbaz: When i met a musican there is always a question in my mind. Have you ever feel creativitycrisis in your life is there a special place to cure for this moments? Do you have any kind ofshelter to escape this kind of moments?

Bugge Wesseltoft: I have never actually! I do get tired of my musical ideas and struggle in periods, but found outthose periods are actually when you are on the most creative path.

Burak Sülünbaz: Cazkolik okurları adına sorularıma cevap verdiğin için çok teşekkürler. Seni Jazzland Records ve New Conception of Jazz’ ın 20. yılında sahnede görmek çok güzel olacak

Bugge Wesseltoft: Çok teşekkürler Burak. Konseri ben de iple çekiyorum. İstanbul benim favori şehirlerimden ve benim için tam bir ilham kaynağı.

Burak Sülünbaz: Thank you for answering my questions for Cazkolik.com readers. We are so glad to seeyou on stage to celebrate 20th year anniversary of Jazzland Records and New Conception ofJazz.

Bugge Wesseltoft: Thank you so much Burak! I look so forward to come. Have to say Istanbul is my favourite city and one of the most inspiring places for me.

Burak Sülünbaz

Cazkolik.com / 27 Ocak 2017, Cuma

Kaydet

Kaydet

Kaydet

Kaydet

Kaydet

Kaydet

Kaydet

Kaydet

Kaydet

Kaydet

Kaydet

Kaydet

Kaydet

BU İÇERİĞİ PAYLAŞIN


Burak Sülünbaz

  • Instagram
  • Email

Yorum Yazın

Siz de yorum yazarak programcımıza fikirlerini bildirin. Yorumlar yönetici onayından sonra sitede yayınlanmaktadır. *.