Burak Sülünbaz`la "Backstage Jazz": Konserlerin sahne arkalarına dair notlar, izlenimler, renkli gözlemler, güzel anlar...

<strong>Burak Sülünbaz`la "Backstage Jazz":</strong> Konserlerin sahne arkalarına dair notlar, izlenimler, renkli gözlemler, güzel anlar...

Charles Lloyd`un uğuru ne? Jason Moran`ın mentoru piyano efsanesi isim kim? İş Sanat`ta gerçekleşen Charles Lloyd & Jason Moran konser kulisine dair "Burak Sülünbaz`la Backstage Jazz" yayında...

İş Sanat bu sezon tek atışla, yani, tek bir konserle cazseverleri kalbinden vurmayı başardı. Charles Lloyd’u defalarca izlemiş, kendisinden imzalar almış, sahne gerisinde sohbet etme şansı yakalamıştım. Konser sonrası Cazkolik ekibinden arkadaşlarımın takdirlerini iletmek ve teşekkür etmek için kulisin yolunu tuttum. “Hi Mr. Lloyd” diye tokalaşmak için elimi uzattığımda sımsıcak bir tavırla “Hi brother!!!” diyerek elini uzatmak yerine ayağa kalkıp beni kucaklamasına çok şaşırmıştım. Meğer sosyal medya platformlarında konser öncesi yaptığım paylaşımlar dikkatini çekmiş ve teşekkür etmek istemiş.

* * *

Elimde kıymetli albümler olduğunu görür görmez keyifle imzalamaya koyuldu. Bir yandan çevresindekilere göstererek “Gençliğimde potansiyelim vardı, hala da iyiyim” diyerek kendiyle ne kadar barışık biri olduğunu gösteriyordu. Uzun uzun sohbet ettik. Önceki konserinde Gerald Clayton’la geldiğinden, İstanbul’dan büyük keyif aldığından sözetti. Fotoğraflar çekildik, bir ara bana uğuru olan hareketi gösterdi. Lloyd yakın dostlarıyla dirseklerini birbirine değdirerek karşılıklı pozitif enerji transferi yapmaktan hoşlanırmış, bunu bizzat bende yaşadım. Ardından piyanist Jason Moran’ın yanında aldım soluğu. Dilinde, mentoru büyük piyanist Jaki Byard’ın ismi vardı yine ve “My King” diye saygısını ifade ediyordu. Genç piyanistlere en büyük tavsiyesi tecrübeli bir piyanist mentorun yardımını almak olduğunu, kendi ustasının ise Byard olduğunu söylüyordu.

Gecenin benim için en ilginç anılarından biri konserde kendisine imzalatmak için yanımda getirdiğim "Blues for Memo" albümünü ilk defa benim elimde görmesiydi. Bahsi geçen albüm Pozitif’in kurucusu Mehmet Uluğ’un anısına tenor saksofon ustası David Murray’nin hazırladığı ve içinde üç bölümlü özel bestenin olduğu bir albümdü. Albümün kayıtları İstanbul’da yapılmış ve Jason Moran’ın da albümde piyano çaldığı bölümler vardı. Moran albümün fotoğraflarını uzun uzun inceledi ve tam ortasına bir yere değil, kapağın kıyısında köşesinde bir yere imza atmayı tercih ettiğini söyleyerek "David’e imzalatman için yer bıraktım, merak etme” diye muzipçe takıldı. Güzel konser o gece yalnızca usta işi pasajlar ve karşılıklı paslaşmalarla değil bu iki büyük müzisyenin saf sıcakkanlılıklarıyla yüzyüze gelme şansımla da hafızamda yer etmişti.

* * *

Konserlerin perde arkasında yaşanan anıları, anekdotları ve notları, müzisyenlerin anlık portrelerini resmetmeyi amaçladığım Backstage Jazz`da, gelecekteki tüm güzel konserlerin kulislerinde yeniden buluşmak üzere şimdilik hoçakalın.

(Burak Sülünbaz`ın yayınlanmış önceki yazılarını okumak için tıklayın)

Burak Sülünbaz
twitter.com/buraksulunbaz
buraksulunbaz@cazkolik.com

Cazkolik.com / 18 Mayıs 2016, Perşembe

(Charles Lloyd`un sıradışı güzellikteki portresi caz fotoğrafçısı dostumuz Sedat Antay`a aittir)



 

 

Kaydet

BU İÇERİĞİ PAYLAŞIN


Burak Sülünbaz

  • Instagram
  • Email

Yorum Yazın

Siz de yorum yazarak programcımıza fikirlerini bildirin. Yorumlar yönetici onayından sonra sitede yayınlanmaktadır. *.