Türkiye caz tarihinin usta sanatçısı Tuna Ötenel`in albümü uzun yıllar sonra ilk kez dijital platformlarda yerini aldı.

Türkiye caz tarihinin usta sanatçısı Tuna Ötenel`in albümü uzun yıllar sonra ilk kez dijital platformlarda yerini aldı.

Tuna Ötenel’in doksanların sonunda yayınladığı dünya standartlarındaki caz albümü “Vian Köpüğü” (L’Ecume de Vian) Ötenel’in kendi deyişiyle ‘hiç zorlanmadan, acaba kontrbasçı ne yapacak, davulcu iyi çalacak mı diye düşünmeden çaldığım, doğruları yanlışlarıyla, rötuşsuz, canlı ve gerçek bir albüm oldu’ dediği çalışma ilk kez 14 şubat gününden itibaren Aura Müzik yapım firması tarafından dijital platformlarda yerini aldı.


Ötenel’in adını ünlü Fransız yazar Boris Vian’ın “Günlerin Köpüğü” (L’Ecume Des Jours) isimli romanından esinlenerek koyduğu albüm o yılın nisan ayında Paris’te kaydedilmişti. Albümün en çarpıcı yanıysa trioda Miles Davis, Bud Powell, Dizzy Gillespie gibi efsanelerle çalmış basçı Pierre Michelot ile Stan Getz ve Gillespie gibi efsanelerle çalmış davulcu Philippe Combelle gibi iki önemli ustanın varlığıydı.


Tuna Ötenel bu iki ismi bize şöyle anlatıyor; “Philippe Combelle beni Bodrum’daki Müzikorama Festivali’nde dinlemiş ve ‘işte, ben böyle çalan bir piyanistle çalışmak istiyorum. Madem Tuna yakında bir albüm kaydedecek o zaman ben bu albümde çalayım’ demiş. Birlikte Jam Session’lar yaptığımız için ben de onun nasıl çaldığını biliyordum, bu teklifi kabul ettim. Philippe çok sevdiği bir kontrbasçı arkadaşı olduğunu ve albümde onun da çalabileceğini söyledi. Meğer o da ünlü Pierre Michelot değil miymiş... Bestelerimi onlara daha evvelden gönderdim. ‘Michelot Baba’, albümün kaydedileceği tarihlerde doluymuş ama hem Combelle’in ricası üzerine, hem de beni merak ettiği için programını iptal ederek kayda katıldı. Adeta yıllardır tanışıyor gibiydik, benim tarzım ona hiç yabancı değildi, klasik bir tarzdı.”


Albüm Paris’in 60 km. dışında Bernau-Soignoles’deki Studio Mesa’da üç günde kaydedilmiş. Üç caz standardı; Jimmy Van Heusen bestesi “Here’s That Rain Day”, Cole Porter bestesi “I Love You” ve Ötenel’in solo piyanoyla yorumladığı Antonio Carlos Jobim bestesi “Saudade Do Brasil” dışında Tuna Ötenel’in bestelerinden oluşan “Günlerin Köpüğü-L’Ecume De Vian” albümü için biraz hüzünlü bir kayıt demek mümkün ama belki ama kesinlikle karamsar olmayan, hüznün ardına umudun gizlendiği bir albüm de denebilir.


Dinlerken güneşin sıcaklığının hissedebileceğiniz “Aurero” isimli anneliğini Charlie Parker’ın karısı Chan’in yaptığı “How Could You Break My Heart”, Ötenel`in ’Michelot Baba’ya ithaf ettiği “Ballad for Pierre”, çocukluk günlerine gönderme yaptığı, piyanonun Ötenel’i, kontrbasın ise otoriter babayı simgelediği “Circus” ve Ötenel’in Boris Vian’ın romanı “Günlerin Köpüğü”nden etkilenerek yazdığı albüm adını veren “Vian Köpüğü”, bir zamanlar kuşların memleketi olarak bilinen Kuşadası’na biraz hüzün, biraz merakla yaklaşan “Kuşadası”, albümün neşeli ve umut saçan parçası “Bebop Samba” ve Ötenel`in ünlü saksofoncu Lucky Thompson’ın doğaçlamalarından ilham alarak yazdığı "For Lucky” ile albüm adeta bulutların ardındaki güneşe çağrı ve özlem gibi.


“Vian Köpüğü”, Ötenel`in ismine yakışır, çalınışı ve bakış açısıyla dünya standartlarında bir albüm. Yıllların birikimini yansıtan bu kayıt Ötenel`in ikinci solo albümü olarak caz tarihimizde en seçkin yeri çoktan aldı.


Cazkolik.com / 15 Şubat 2020, Cumartesi

BU İÇERİĞİ PAYLAŞIN


Cazkolik.com

  • Instagram
  • Email

Yorum Yazın

Siz de yorum yazarak programcımıza fikirlerini bildirin. Yorumlar yönetici onayından sonra sitede yayınlanmaktadır. *.